De McDonalds theorie

Zet een groep mensen bij elkaar en laat ze creatief aan de gang gaan. Dat levert niet altijd bruikbare resultaten op. Geef ze echter de juiste input en je krijgt veel betere resultaten.

I use a trick with co-workers when we’re trying to decide where to eat for lunch and no one has any ideas. I recommend McDonald’s.

An interesting thing happens. Everyone unanimously agrees that we can’t possibly go to McDonald’s, and better lunch suggestions emerge. Magic!

— Jon Bell in McDonald’s Theory.

Het werkt vaak hetzelfde als je input wilt krijgen van een opdrachtgever voor een nieuwe site of app. Vaak krijg je betere input als je al wat gaat schetsen en dit als startpunt gebruikt voor het vervolg van een project. Deze schetsen zullen uiteraard worden afgeschoten (net als het idee om naar McDonalds te gaan) maar dan komt vaak wel naar boven waar het echt om draait in het project.

🎯 Abonneer je op mijn wekelijkse nieuwsbrief

Ik stuur wekelijks de 82% nieuwsbrief met opmerkelijk klikbare zaken. Ook gratis ontvangen?

Abonneer je via 82procent.nl

Je kan me natuurlijk ook via Twiter volgen, krijg je ook een hoop mee: